I wander thro’ each charter’d street near where the charter’d Thames does flow

Her om dagen da vi gikk i Covent Garden fant vi endelig igjen en gate vi har lett etter. Selv om gater jo ikke flytter seg sånn uten videre var det alikevel en utfordring da jeg har null stedsans og R har verdens dårligste hukommelse. Den lille gaten, som han ikke husket navnet på og jeg ikke husket hvor ligger, består av en rekke hus med butikkfasader fra 1700-tallet. Vi trasket frem og tilbake, tittet inn mellom gardinene (de fleste husene er i dag kontorer) og fantaserte om å eie ett av dem. Det er alltid fascinerende å snuble over en av disse små, mer eller mindre intakte gatene fra 1700-tallet. Det finnes mange gamle, ensomme enkelthus her og der, men jeg foretrekker de mer uforstyrrede gatene der man nesten kan se beboere med pudret hår og knestrømper gå sine ærender hvis man bare myser litt. Deretter siklet vi på antikviteter og trykk i Cecil Court og jeg ble stående og glo i vinduet med miniatyrer slik jeg pleier. Jeg har bestemt meg for å begynne å samle på dem når jeg en dag blir rik og berømt.

Leave a Reply

